A právě na tyto otázky a spoustu dalších se ti budeme snažit odpovědět v našem speciálu o okruhových dnech. Poradíme ti jak udělat z tvojí sportovní motorky motorku závodní, jak se vyvarovat prvních chyb, co je na motorce potřeba kontrolovat, co si s sebou vzít poprvé na okruh, jak...
Soutěž Moto Student je mezinárodní soutěž, do níž se můžou přihlásit univerzity z celého světa. Soutěž se zaměřuje na technické univerzity s vidinou podpory praxe a umožnění studentům práci na reálném projektu. My jsme letos podpořili náš český tým CTU lions.
V předchozím článku jsme si řekli něco o tom k čemu závodní kapotáže slouží a dnes si povíme něco o tom z jakých materiálu se vyrábí a jaké je jejich vhodné využití.
Sklolaminát je materiál, který známe už dlouho. Pokud jste někdy jeli vodu, s velkou pravděpodobností z něj byla vaše loď. Možná jste našli sklolaminátovou nádrž – je to materiál odolný mnoha jinak žíravým prvkům a existují jeho varianty, ze kterých lze vyrobit nádrž o kapacitě...
Jestli o něco skutečně nikdo nestojí, je to chvíle, kdy plast vystavený přímému slunečnímu světlu, teplu a dalším vlivům počasí začne křehnout, ztrácet barvu a pevnost, pokrývat se puchýři a vůbec předvádět mnoho dalších nepřístojností, které u méně kvalitních materiálů...
Karbon, carbon, carbon fibre nebo uhlíkové vlákno jsou názvy pro vlákna s vysokým obsahem uhlíku v různých modifikacích. V jednom prameni, který je pak dále zpracováván, jich bývá několik tisíc.
Když na někoho, kdo motorku neměl, nemá a nezajímá se o ně (pokud někoho takového vůbec znáte), vybafnete, co že je to Kevlar, minimálně vám řekne, že je to ta neprůstřelná věc. Je to velké zjednodušení skutečnosti, ale nebude daleko od pravdy.
Je fakt, že ve srovnání se čtyřkolými plechovkami toho motorka zdaleka tolik nesežere. Ale proč zbytečně namáhat stroj i peněženku, když stačí trochu zapojit zdravý rozum a dodržovat několik skutečně základních pravidel?
Bylo úterý, 16. března 1869, a Louis-Guillaume Perreaux si ve Francii právě nechal patentovat koncept jízdního kola poháněného párou. Malý parní jednoválcový motor s odděleným spalováním alkoholových výparů byl umístěn pod sedlem velocipedu z dílny Pierre Michauxe a stroj uháněl...
Než se na tuhle motorku podíváme blíže, je nutno říci, že stroje vyrobené pro účast na Grand Prix nemají homologaci pro běžný silniční provoz a smí jenom a pouze na závodní okruhy – je to stejné jako rozdíl mezi běžným řidičákem a závodní licencí, a to i u menších kubatur.