Závodní tým SFORZA RACING hlásí návrat.
Se speciálem Honda CRX na kterém je náš speciálně vytvořený bodykit v provedení Performance, konečně opět na trati, tentokrát na Autodromu Most v seriálu carbonia Cup.

Ve tříde A7 speciálně upravené vozy do 2000cc veze 1.místo a svůj nový rekord tratě 1:52.469  

Více o projektu: 

Web: www.SFORZARACING.COM
Facebook: www.facebook.com/sforzaracing
Instagram: www.instagram.com/sforzaracing

 

 


 

Tisková zpráva - Most 14.7. Carbonia Cup
Ohlédnutí za absolvovaným závodem v Mostě.
Téměř dva roky přesně od sebe dělilo naše poslední a nové účinkování na závodním okruhu. Přesněji 17.7.19 a 14.7.21, to byly datumy mosteckých závodů v seriálu Carbonia Cup.

Covid pauza udělala své a jakoby lusknutím prstu tu najednou byla další sezóna 2021.

Na podzim/zimu 2020 jsem se s našimi hlavními partnery firmou Motoforza a Silponix Racing domluvili na opětovném startu v nadcházejícím roce 2021 v několika závodech.

Po nejistých měsících způsobených nejen Covidem-19 byl nový motor postupně připravován a dokončen před 4. závodem v Mostě. Je to naše oblíbená trať, takže proto se směřovalo vše na tento termín.
Starý motor na bázi 1,6 VTEC killer, kterého jsme si moc neužili a v posledním závodě museli jet nakonec půjčený motor 1.8. z ITR, jsme starší 1,6 upgradovali na 1,8 VTEC killer a s několika novými odlehčenými komponenty, to vše doplněno novou závodní “špérou”, tak abychom z motoru dostali za nižších otáček lepší výkon a byli schopni konkurovat speciálům ve třídě A7, kam jsme minulý rok byli umístěni.
Přece jen je škoda, že jsme ve třídě A7, cítíme se raději v A2 (tedy třída do 2000ccm), kde patříme k nejrychlejším, i když jen s atmosferickým motorem 1,8, ale alespoň je A7 pro nás další výzva se stále posouvat kupředu. Třeba jednou přifoukneme turbo a půjdeme do A8/A9.
Vše bylo precizně poskládáno Silponix racing a nezbývalo než motor začít pořádně ladit, času jak to tak bývá nebylo dostatek, motor se už neodbrzdil, nahrála se naše starší mapa, ale i tak zbývalo ladit, ladit a ladit…. stejně tak nějaké drobnější dodělávky, na které již nebyl čas před závodem, to vše celé, kde jinde než na závodní dráze. Díky velkému obsazení na Carbonii Most, se jelo méně tréninků což nám moc nenahrávalo, ba ani předpověď počasí….po letních pařácích a bouřkách se mělo ochladit, bouřit a celý den závodu pršet.
V myslích vyskočila vzpomínka na první závod 2019 s úplně novou specifikací vozu na Slovakiaringu, kde to byl pro nás doslova “Očistec”. Bazény vody nás tenkrát přivítali a provázeli během celého dne.
Nervozita stoupala….nicméně, naštěstí to vše bylo jinak, pojďme se na to podívat.
Příjezd na Automotodrom most byl nakonec kolem 20.00 - 13.7.21 a po převzetí boxů nás čekala první sprška. SuperHero se také trochu osprchoval a hurá do boxu. Snad jakoby mraky čekali, až se dostavíme do zázemí boxů, načasování to bylo přesné.
Naši mechanici ze Silponix pracovali cca do 2 hodin rána, aby auto připravili do tréninků, za což jim patří velký dík.
I tak byl plán, dvě vypsané tréninkové jízdy jet jen krokem, s technikem a online ladit motor přes řídící jednotku.
V kvalifikaci trochu přidat a když se poštěstí, tak v závodě jet svižnější tempo.
Již zmiňovaná předpověď nevěstila nic dobrého a ranní trénink se jel na mokru.
Potrénovali jsme na mokrých pneu a znovu hurá na ladění.
Na druhý trénink se naštěstí vyčasilo, nepršelo a počasí se opravdu zázračně umoudřilo a začalo se spravovat a odpolední závod již bylo sucho a dokonce to byly téměř ideální podmínky , polojasno, kolem 25C.
Konečně se dalo jet lépe, i když trať byla ještě místy vlhká, dali jsme pro jistotu na zadek mokré slicky a dopředu již klasické suché slicky, oboje Pirelli P zero dodané panem Komínkem, za což mu patří velké dík.
Bohužel se v druhém tréninku se ukázalo, že nám prokluzuje spojka, i když byla na řádném čištění. Nebylo to moc dobré zjištění, dalo se jet jen na 30% výkonu auta. S časem to tím pádem nevypadalo vůbec dobře, 2:08.00, tedy cca 13s pomalejší než naše maxima i rychlejší konkurence.
Ale naštěstí stejně jako se vylepšovalo počasí, se lepšila i naše spojka a náš motor. Vlastně vše.
Zdeněk Sýkora:
“ Po prvních kolech kvalifikace, jsem věděl, že by se dalo něco zajet, auto si sedlo, já si zvykl na vyšší rychlost a díky “špéře” jiné chování vozů hlavně na výjezdech. Jiné otáčky motoru, které jsme měli v tréninkách hodně omezené, jsme trochu posunuli i pro lepší výjezdy v pomalejší pasáži okruhu a vše začlo fungovat slibně. Začal jsem si to vážně užívat.”
Výsledný čas byl 1:55.113 , což na takový dosavadní průběh nebyl špatný výsledek a zrychlení cca o 13 sekund oproti tréninku dávalo tušit, že by to mělo jít ještě lépe.
K většímu překvapení to bylo i 1.místo v naší třídě A7. O třídu výš A8, jel Volkswagen Sirocco ve specifikaci R CUP. Tedy našlapaný 2-litr, turbo. Čas 1:51.622.
A tak do závodu to byl náš jasný referenční bod….pokusit se držet Sirocca. 

Start a závod:
“Vzhledem k většině rychlých/silnějších aut v této rozjížďce, byl start za safety car náročnější a tím jak je pole natažené, turbo speciály “foukly” a letěly pryč, reakci přišla o chloupek později, tedy start se mi opravdu nepodařil. Naštěstí jsem celou ztrátu dohnal na brzdách do 1. šikany, objevilo se místečko na vnitřku, ale těsně přednosem Sirocco zavřelo dveře a byl jsem hodně rád, že to bylo jen o fous a nebyla kolize.”
“Nicméně ztráta z nepovedeného startu byla ta tam a já jel kousek za Siroccem.
Tempo se rozjelo rychlé, hned v 2.kole jsem zajel vyrovnání rekordu kola 1:53.3 a stále jsem se držel Sirocca co to šlo, hlavně v technických pasážích, bohužel pokaždé, když přišla rovinka turbo v Siroccu zaúřadovalo a poodjelo, takže se mi nepodařilo zaútočit.
Po incidentu 2 jiných aut zepředu pole do posledních 2 zatáček se mi podařilo Sirocco předjet, ale opět rovinka a bylo přede mnou.
I tak jsem to nevzdával, trochu se uklidnil a poslední kola, i když jsem měl pocit, že již není v mých silách to zlepšit (přece jen je zase potřeba zapracovat více na fyzické kondici ????, jsem zajel náš absolutní rekord kola 1:52,469 (což bylo o fous nakonec i rychlejší než maximum na kolo Sirocca) a opět se na Sirocco dotáhl, ale na předjetí to už nestačilo.
I tak obrovská euforie a spokojenost !
Letošní cíl je jasný, zajet nové komponenty, naladit perfektně motor, doladit podvozek a dostat se opět do vyježděné formy jako v sezóně 2017 a pořádně si to užít.
Domů jsme si odvezli náš rekord kola a 1. místo ve skupině A7. Samozřejmě skvělou náladu do dalších závodů.
Je stále velká rezerva snad na všem co nás napadne vč. jezdce. Uvidíme co na dalším závodě - Slovakiaringu na Slovensku.
Děkujeme celému týmu, Silponix a Motoforze. Ondrovi, Jirkovi, Radkovi, Adi za úžasnou práci a rodině za podporu !

Je dobré být zpět !

 

Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací