Jaká byla letošní závodní sezóna, co se v Holandsku všechno změnilo, jak se jezdí agenturní závody a co plánuje na příští rok jsme se zeptali Michala Brožoviče, jezdce třídy SuperStock 1000..

M.B.: Letošní sezónu jsem zahájil v polovině dubna v Chorvatské Rijece, kde jsem jel s rakouskou agenturou WSB třídu SuperStock 1000. Počasí bylo ještě celkem nestabilní, vyjížděl jsem z Rakouska a cestou ještě sněžilo, tak jsem byl celkem zvědav, jaké bude počasí tam. V Rijece jsem ještě nikdy předtím nejel a můžu říct skvělá trať, jen počasí nic moc. Chvíli teplo, za pár minut zima, ale svezení to bylo přesto super. Na trať jsem si vcelku rychle zvyknul, motorka fungovala skvěle a celkově to bylo parádní svezení. Po Rijece jsem se ze stejnou agenturou svezl na Slovenském Slovakiaringu, což bylo koncem května. Měl jsem už dávno jet Holandský šampionát, ale závody byly stále odloženy nebo zrušeny, každým týdnem se vše posouvalo.

Moto.cz: to bylo kvůli Covidu?

M.B.: kvůli Covidu, ale i kvůli nové organizaci šampionátu, ve které začínají fungovat dva synové a dcera stávajícího šéfa. Ti si z toho dělají byznys, kvůli kterému to ukončí spoustu lidí už v příští sezoně. Například změnili pravidla pro pneumatiky - chcou vyhodit všechny dealery co prodávaly gumy a prodávat jen jejich pneumatiky s označením, něco jako v IDM. Takže tím pádem už nebude možné si vzí starší gumy na sjetí, na trať se bude dát vyjet pouze s jejich pneumatikami. A dále to, že závody začínají kombinovat s druhou agenturou a tudíš tam trávíš místo dvou, tři dny a ještě si míň zajezdíš.

Moto.cz: takže vraťme se na Slovakiaring..

M.B.: ano, chtěl jsem se zatím svézt tady. Bohužel mi tenhle víkend moc nepřálo štěstí, hned v pátek v druhém tréninku jsem v jedné zatáčce spadl. Byl tam olej, vidět nic nešlo, traťáci nic nehlásili, tak jsem jel bez varování. Holt všude to nefunguje tak, že se hned mávne vlajkou - celkově jsme spadli dva, teprve pak ostatní začali taky trochu zpomalovat a snad až po 5-8 minutách přišly na řadu vlajky a přijeli traťáci. Takové tempo traťových komisařů jsem snad ještě nikde nezažil. Během dne jsme dali motorku dohromady a v odpoledních hodinách jsem si ještě sjel enduranc, kde jsme skončili na 13. místě. Druhý den se začínalo tréninkem a kvalifikací a bylo to jako přes kopírák. První dvacítku jsem odjel ok a v kvalifikaci mě asi ve třetím kole trefila motorka, kterou jsem těsně předtím předjel. Po pádu, při zvedání motorky jsem cítil, že rameno není moc dobrý, tak jsem musel navštívit medical. Tam mi doktor řekl, že rameno je vykloubené, takže následoval převoz do nemocnice, kde mi jej doktoři nahodili zpět. Jet na motorce se už ale nedalo a to jak ze zdravotních důvodů, tak i z důvodu dost rozbitého motocyklu. Bylo to něco kolem dvou kil a motorka se párkrát přetočila, takže jsem to v ten den už zabalil. O dva dny později, v pondělí mi přišel e-mail z Holandska, že se za pět dní jede první závod šampionátu, který byl přesouván skrz coronu, ale bohužel nebylo možné jet.

Moto.cz: to ti asi zkomplikovalo tvou účast v holandském mistrovství. Kdy se vlastně jel první závod?

M.B.:  kvůli zranění jsem musel zrušit asi 5 nebo 6 závodů, pořádně už ani nevím, takže to byl pro mě takový začátek i konec sezóny v Holandsku. Ten jeden závod, kde jsem ještě nebyl úplně ok s ramenem jsem dokončil na 22.místě - byl celkem problém na motorce vůbec sedět. V Holandsku se už druhým rokem pořádně dopředu neví, kdy se pojede. Ono jezdit první 4 závody na stejné trati pořád dokola, pak jednou, dvakrát v sezóně Oschersleben, letos plus Nürburgring a zase jen Assen - přitom jeden víkend Assen za 5 dní znovu Assen, časově to je hodně náročné. To se mi nevyplatí jet zpět do Rakouska na 3 dny a zase se vracet do Holandska - spoustu času a peněz, navíc první závod byl udělaný jen tak, že byly jeden den dvě kvalifikace a závod, nic víc, týden nato znovu. Nürburgring oznámili taky pár dní předem, kde to bylo spojeno s další organizací, ve které mi dali vědět až po týdnu 3 dny předem, že mají plno a s holanďanama bych jel na nové trati jeden trénink a hned kvalifikace a závod. Rameno nebylo ještě ok, takže první závod jsem v Holandsku zrušil a logicky tím pádem zrušil vše, dokud nebudu zdravý. Prostě nahání prachy tím, že nabouchají 3 závody v měsíci za sebou - to je úplně nelogické..

Moto.cz: takže jsi sezónu dokončil na agenturních závodech rakouské WSB?

M.B.: ano, pár dní jsem ještě počkal a sjel si znovu s WSB na maďarském Pannoniaringu, kolem poloviny srpna ve třídě Superstock 1000. Jely se tam celkově dva závody, které jsem dokončil 2x na 6.místě - pro mě opět jedna z nových tratí, bohužel byl problém s rychlořazením, což mě docela zpomalovalo v jízdě. Po maďarské Pannonce jsem si dal opět Slovakiaring s WSB, neboť nemělo už cenu něco nahánět v Holandsku, kde mi uteklo pár závodů. Tady jsem chtěl především vyzkoušet pár nových věcí na motorce. V tomhle roce už mě čeká jen Rijeka v Chorvatsku, což bude předposlední víkend v říjnu a pak dál se uvidí, zda by se třeba přes zimu nebo hodně brzy z jara něco naskytlo. Bohužel tímhle rokem se po 10 letech loučím s Holandským šampionátem..

V roce 2022 pojedu celou sezonu s rakouskou WSB Superstock 1000. Závody jednou za měsíc, pokaždé jiná trať, tři dny full ježdění, v tom dva závody, jen tedy u stocku musím na závod s profilovou gumou, což je ale v pohodě. Švédsko jsem řešil letos asi 3 měsíce. S holandskou licenci to nešlo. A dělat skrz jeden jejich poslední závod, co jsem chtěl jet licenci v ČR plus to a to, tak jeden závod by mě vyšel celkem na pěknej balík, celou sezónu jet by nebyl problém, ale byl a je problém, že opět nikdo nevěděl, kdy se vůbec pojede. Navíc v tomto roce bylo po pádu dost problémů s motorkou. Co výjezd někam na okruh po tom pádu, tak vždy nějaký problém. Motorka byla dost rozbitá a tak nějak se doteď vychytávaly muchy. Takže tak nějak přešla chuť i na Švédsko. Jet 1500 km skoro 2 dny a pak tam třeba ani nenastartovat? Prostě letošní rok nic moc. Příští rok pojedu s WSB. Vše je blízko, pro mě nové tratě a jiné země, než převládající Holandsko..

Prozatimní terminy WSB 2022:
  8.-10.4: Rijeka - Chorvatsko
20.-22.5: Slovakiaring - Slovensko
10.-12.6.: Brno - CZ
15.-17.7.: Most - CZ
  5.- 7.8.: Cermona - Itálie
19.-21.8.: Pannoniaring - Maďarsko
22.-25.9.: Brno - CZ

Moc děkuji všem v tomhle roce za podporu a především velké díky Asp Group Motoforza, VagnerSport Rp Tuning, Bonmoto, Moto.cz, M-Style a taky tobě za fajn rozhovor po delší době. A budu se těšit v nadcházející sezóně.

Moto.cz: Michale také děkuji za tvá slova a budeme držet palce v příštím roce, kdy Tě snad uvidíme i na okruzích u nás..


Zdroj: Petr Foltán st. https://www.moto.cz/clanky/motosport/silnicni-zavody/871-michal-brozovic-naposledy-v-holandsku

 

  


Sledujeme v akci... 25.10.2021
Abychom vám mohli web lépe přizpůsobit, uchováváme soubory cookies. Používáním webu s tím souhlasíte. Potřebuji více informací