Co hledáte?

Postup při instalaci krytů rámu a vidlice

Materiál a nářadí nutné pro montáž :

- Silikon ( buď transparentní na lepení akvárií, nebo černý z naší nabídky (SILICON), nebo jiné.
- Lepící páska
- Svěrky
- Vrták Ø3 – 12mm
- Vrtačka
- Smirkový papír zrnitost 80
- Popisovač, nesmazatelný
- Technický benzín
- Čistý hadr


Především, jako první než začneme s vlastní montáží  je nutné se ujistit, že máme opravdu ty kryty, které jsou určeny na daný motocykl. Předejdeme tím spoustě problémů, protože veškeré úpravy na karbonových dílech jsou nezvratné, nebo špatně opravitelné

 

1. Nejprve je potřeba z motocyklu demontovat veškeré díly a součástky, které nám brání k napasování dílu. Po této demontáži, jako jsou např. stupačky či zadní rolny  pro  zadní stojan, různé držáčky kapotáže nebo držáky brzdových hadic, můžeme přistoupit k vlastní montáži karbonových krytů rámu a kyvné vidlice.

1.

2. Jako první po této demontáži, vezmeme karbonový díl a opatrně jej přiložíme na kyvnou vidlici či rám a zkontrolujeme všechna místa , jestli všude sedí jak má. Překontrolujeme veškeré díry, na kterých jsou uchyceny potřebné díly motocyklu a pokud nám kryt tyto díry zakrývá a my je chceme mít (volné,přístupné), je potřeba si je naznačit a před samotným nalepením provrtat a odhranit.

2.

3. V řadě případů si stačí otvor naznačit jen podle oka a díru je potřeba odhadnout . Takto je možné postupovat pokud je tento otvor na kraji krytu a je tento odhad možný.

3.

4. Pokud se jedná o otvory uprostřed krytu , které jsou především u krytů rámů, je potřeba si tyto otvory na rámu označit vazelínou nebo nějakou barvou, aby se po přiložení krytů místa naznačila ( otiskla ) na zadní straně lepeného dílu a mohli jsme je provrtat.

4.

Potom je potřeba provrtat otvor malým vrtákem např. průměr 3-4mm a dále otvor zvětšit na požadovaný průměr ve směru, kterým potřebujeme.

 

Důležité. Otvory musí být tak velké, aby se ocelové nýtovací matice, které jsou ve většině rámů vešli dovnitř, a kryt se přitiskl až na samotný rám, protože jinak by po utažení mohl popraskat.

 

5. Pokud máme všechny tyto otvory hotové a máme vše připraveno je potřeba celou kyvnou vidlici očistit a odmastit a připravit na nalepení.

5.

Po poslední kontrole jestli vše opravdu sedí , kryt uvnitř přebrousíme (zdrsníme) smirkovým papíren např . hrubostí 80, v místech, kde se bude nanášet silikon, kterým tyto kryty lepíme.

 

6. Tyto místa určíme předem podle toho, kde potřebujeme dosáhnout největší pevnosti a hlavně podle toho kde máme s plochou kyvné vidlice nejvíce styčné plochy.

7. Před samotným nalepením krytů je nutné vyfouknout obroušený materiál z krytu a tento kryt zevnitř odmastit technickým benzínem.

7.

8. Silikon naneseme v hrudkách, které naneseme hlavně do výšky, aby se silikon mohl lépe rozptýlit. Nedávejte příliš velké množství , protože i menší množství na více místech lépe drží a pokud by jsme byli donuceni kryty někdy sundávat, půjde to lépe, nehledě na fakt, že při opravdu velkém množství se může vytlačit po krajích ven a budeme ho nuceni složitě otírat.

8.

9. Po důkladném přitlačení a nalepení musíme kryt pořádně přitlačit a zaaretovat. Použijeme k tom nejlépe elektrikářské stahovaví pásky , nebo stahovací kurty s malými sponami, nebo stahovací svorky. Dá se také použít způsob jako třeba namontovat zpět stupačky a rozepřít něco mezi kyvnou vidlici a stupačku. V nejkrajnějším případě se dá použít i lepící páska, kterou se kryty přelepí k rámu a kyvné vidlici.

9.

 

 

Při této operaci je nutno někdy opravdu improvizovat a pomoci si čímkoli, viz zapřené kleště mezi rámem a předními tlumiči. V tomto stavu je potřeba setrvat několik hodin, nejlépe přes noc ( viz návod na tubě koupeného silikonového lepidla ) Přejeme hodně zdaru. Váš tým Motoforza

© 2019 Motoforza spol, s r.o. Foreveryone